Sammenligning af Motionscykler
 Artikler / Blog
App's til motionscykler Pulstræning
MOTIONSCYKLER
God træning på en motionscykel.
Der er mange fordele ved træning på en motionscykel derhjemme. 
  1. En motionscykel kan bruges af alle fra genoptræning til elitetræning.
  2. En motionscykel kan nemt stå i stuen eller på et værelse.
  3. En motionscykel larmer ikke.
  4. Du kan se TV, høre musik eller læse imens du træner.
  5. Du kan træne i tørvejr hele døgnet rundt.

Kom i form med en motionscykel.

Motionscykler også kaldet kondicykler har mange fordele, når man gerne vil komme i form, tabe et par ekstra kilo eller skal genoptræne efter en skade.

Træning på en motionscykel er muligt for næste alle. Træningscykler kan bruges til alt lige fra genoptræning til hård fysisk træning og konditest.

På motionscyklen har man vægten på cykelsadlen og derfor har man som udgangspunkt lav belastning af ankler, knæ, hofte og ryg. På motionscyklen laver med kredløbstræning (også kalder konditionstræning eller cardio), det vil sige mange gentagelser med lavere belastning. Muskler og led bliver trænet med mange gentagelser og belastningen kan justeres fra næsten ingenting til hård bakketræning.

Hvor lang tid skal man træne?

Træningstiden afhænger af din nuværende form. Ved genoptræning kan man træne få minutter adgangen til at starte med – også gøre det flere gange om dagen.

Når man kommer i bedre form, så siger tommelfinger-reglen af man gerne skal træne en halvtime (og gerne længere) – Så giver nemlig både forbedring af konditionen og man får forbrændt nogle kalorier.  

For at gøre træningen sjovere, så kan kondicyklen med fordel stilles foran TV’et – så går tiden meget hurtigere. Men du kan også høre musik eller lydbøger imens du træner. Mange motionscykler har programmer med forskellige bakkeprofiler i deres computer, så modstangen skifter automatisk – det gør også træningen sjovere.